czwartek, 23 lipca 2015

"Uświadamiam sobie nagle, że umieranie jest proste. To życie jest trudne."

Cześć! Dzisiaj mamy dla Was recenzję kolejnej książki. "Zostań, jeśli kochasz" Gayle Forman.
Co o niej sądzimy, czy polecamy oraz krótkie streszczenie w dzisiejszym poście. Zapraszamy do czytania oraz komentowania.

Poruszająca książka o dającej wsparcie rodzinie, przyjaźni, samotności i znajdowaniu swego miejsca na ziemi, o umiejętnościach żegnania się z przeszłością i przyjmowania tego, co nadchodzi. Książka opowiada o potędze miłości i wyborach, których każdy z nas musi dokonać.

"W jakiś dziwny sposób tato zawsze stawał się staroświeckim facetem; większym tradycjonalistą, niż można by sądzić. Mimo niebieskich włosów i tatuaży, mimo że chodził w skórzanej kurtce i pracował w sklepie płytowym, chciał się ożenić z mama w czasach, kiedy reszta przyjaciół wciąż fundowała sobie po pijaku przygody na jedną noc."Kochanka to takie głupie słowo-mawiał.""

Po tragicznym wypadku, w którym zginęli jej najbliżsi, Mia trwa w stanie dziwnego zawieszenia. Musi podjąć decyzję, czy walczyć o odzyskanie przytomności, czy też poddać się i umrzeć. Próbując rozstrzygnąć ten dylemat, wspomina dotychczasowe życie.

"Czy ja umarłam?.
Naprawdę muszę sobie zadać to pytanie.
Czy ja umarłam?.
Z początku wydawało się oczywiste, że jestem martwa. Że ta scena, kiedy stoję i patrzę, jest przejściowa- taki antrakt poprzedzający finał z jasnym światłem i życiem przelatującym przed oczami, kiedy to zostanę przeniesiona do miejsca docelowego."
 
Sądzimy, że książka Gayle Forman ukazuje nam obraz prawdziwej miłości, która wygrywa ze śmiercią, jednak utwór nie podbił naszych serc,a wręcz jesteśmy zadziwione, że zajął tak wysokie miejsce w światowej randze. Czy polecamy? Polecamy dla samotnych, rozdartych serc, które chcą się  pocieszyć, przenosząc się w świat poezji miłosnej, jednakże książka ukazuje fikcje, w które ciężko uwierzyć, całość jest koloryzowana i autorka po części mydli nam oczy.
Nasza ocena? 4/10
 "Zostań, jeśli kochasz" jest światowym bestselerem przetłumaczonym na ponad trzydzieści języków, na którego podstawie powstał wzruszający film z Chloë Grace Moretz i Jamiem Blackleyem w rolach głównych.

"Ciepły koc mroku, który by zakrył wszystko. Sen bez snów. Słyszałam,jak ludzie mówią o śnie zmarłych. Czy tym właśnie wydawałaby się śmierć? Najprzyjemniejszą, najrozkoszniejszą, najgłębszą, niekończącą się drzemką?"

3 komentarze:

  1. Ślicznie <3 Podoba mi się :)
    Krowokunia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetna książka, świetny blog, pozdrawiam i zapraszam do mnie :* http://mysteriousss88.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń